Toimitusehdot

Yleistä

Ponionni on Ponionni Oy:n ylläpitämä verkkokauppa, jossa tuotteita myy Ponionni Oy (3175353-1, Patotie 4 D7 92400 Ruukki, 0505262982). Ponionni Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta.


Maksaminen

Maksupalvelutarjoajana toimii Paytrail Oyj sekä Klarna lasku ja osamaksu.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, 

y-tunnus: 2122839-7

Innova 2 Lutakonaukio 

740100 Jyväskylä 

Puhelin: 020 718 1830

www.paytrail.com

Alla mainitut maksutavat kuuluvat Paytrailin palveluun:

  • Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
  • Lasku- ja osamaksupalvelu: Collector Bank
  • Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard ja American Express
  • Mobiilimaksaminen: MobilePay

Klarna lasku ja osamaksu:

Suoraan Klarnan sivuilta:

Maksa myöhemmin.

Tee tilaus tänään ja maksa tuote vasta, kun olet vastaanottanut sen ja tehnyt lopullisen ostopäätöksen.Klarnalla saat 14 päivää kulutonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen lähettämisestä. Tämä tarkoittaa, että vastaanotat aina tuotteen, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa sitä. Voit myös kaikessa rauhassa kokeilla tuotetta ennen ostopäätöksen tekoa. Mikäli jostain syystä haluat palauttaa tuotteen sinun ei tarvitse odotella rahojen palautumista tilillesi.Lasku lähetetään tilauksesi mukana. Se ilmestyy myös Klarna-sovellukseen, jossa saat muistutuksia eräpäivästä ja maksat laskusi helposti. Mikäli haluat, voit myös torkuttaa maksusi, eli siirtää laskusi eräpäivää. Tästä palvelusta perimme pienen maksun.

Pilko maksu eriin.

Joskus isompia ostoksia tehdessä on hyvä pystyä jakamaan kulut ei kuukausille. Klarnalla voit tehdä tilauksen nyt ja pilkkoa maksut jopa 36 kuukauden ajalle. Klarnan sovelluksessa hallitset maksujasi ja eräpäiviäsi. Klarnan erämaksu ei vaadi monimutkaista rekisteröintiä tai erillistä luottohakemusta. Teemme luottopäätöksen heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella. Mikäli sinulle myönnetään mahdollisuus erämaksuun voit valita sinulle sopivimman erämaksusuunnitelman, jonka ehdot ja kulut esitetään sinulle heti kassalla. Klarna-sovelluksessa näet aina seuraavan eräpäiväsi ja saat muistutuksia näistä.Pyrimme tarjoamaan sinulle aina sen maksuvaihtoehdon, joka sopii parhaiten elämäntilanteeseesi. Voit valita maksaa laskun vähimmäissumman tai minkä tahansa summan, joka ylittää vähimmäissumman. Haluatko maksaa enemmän tai kaiken kerralla? Onnistuu! Voit maksaa jäljellä olevan summan pois milloin tahansa. 

Klarnan ehdot

"Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti."

Toimitus ja toimituskulut

Verkkokaupan kassalla voit valita haluamasi toimitustavan. Suomessa käytettävissä on Postin ja Matkahuollon kuljetuspalvelut. Yli 85€ tilauksiin toimituskulut ovat ilmaiset. Emme toimita alle 10€ tilauksia, mutta noutopaketeilla ei ole minimi hintaa.

Toimituskulut

Postin toimituskulut 6,5 ja matkahuollon toimituskulut ovat 5,9€, postin pikkupaketeille 4,9€. On myös mahdollista valita nouto Ruukista, jolloin toimituskulut ovat 0€.

Tilaukseen sisältyvät toimituskulut näytetään kaupan kassasivulla toimitustavan yhteydessä ja tilauksen yhteenvedossa. 


Toimitusaika

Toimitusaika varastossa olevilla tuotteilla on 1-3 arkipäivää, mutta voi vaihdella toimitustavoittain ja kuljetuspalveluiden mahdollisesta ruuhkasta.

Tilaukset postiin lähtevät toimitukseen joka arkipäivä (ma-pe) klo 15.15. Mikäli tilaat tuotteen ennen klo 15, ehtii se lähtemään samana päivänä matkaan (jos tuotteet varastossa). Tilaukset matkahuollolla lähtevät toimitukseen joka arkipäivä (ma-pe) klo 7, eli edellisenä päivänä/iltana ja yön/aamun aikana tilatut paketit lähtevät silloin toimitukseen. Tämä johtuu siitä, että matkahuollon kuljetus noutaa paketit klo 9-12 välillä. Perjantaina tehdyt tilaukset saapuvat seuraavalla viikolla.


Noutamattomat paketit

Huomioithan, että Posti ja matkahuolto eivät säilytä paketteja pitkään. Postin säilytysajat paketeille palvelupisteissä ja automaateissa on 7 päivää. Myös Matkahuolto säilyttää 7 päivää.

Mikäli lähetystä ei noudeta ajoissa, lähetys ohjautuu takaisin. Noutamaton paketti ei ole palautus. Silloin joudumme veloittamaan tilaajalta palautumisesta aiheutuneet kulut sekä uudet lähetyskulut paketin uudelleen lähettämiseen


Palautusoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus tilauspäivämäärästä lukien. Palautettavan tuotteen/tuotteiden on oltava käyttämättömiä ja tuotepakkauksen on oltava ehjä. Palauttaja maksaa itse palautuksesta aiheutuneet kulut, ellei kyse ole viallisesta tuotteesta, joka palautetaan reklamaation kautta. 

HUOM! Mikäli huomaamme palautetussa tuotteessa käytön jälkiä (likaa, tuotelaput irroitettu) , maksamme takaisin vain 50% tuotteen hinnasta.

Palautusohjeet

  • Ilmoita palautuksestasi sähköpostitse ponionni@ponionni.fi
  • Täytä sähköpostiin saamasi palautuslomake ja tulosta paketin mukaan/lähetä palautuslomake sähköpostitse.
  • Sulje pakkaus huolellisesti lähettämistä varten
  • Osta matkahuollon tai postin sivuilta paketille uudet postikulut 
  • Vie paketti postin tai matkahuollon toimituspisteeseen

Varmista, että palautusosoite on Ponionni Oy, Siikasavontie 8 LH 1, 92400 Ruukki, puh. 04578321429


Reklamaatio

Mikäli havaitset ostamassasi tuotteessa vian, voit tehdä reklamaation. Tee reklamaatio sähköpostitse ponionni@ponionni.fi. Reklamaatio tulee tehdä 7 vrk:n sisällä tuotteen saapumisesta. Palauttaessasi reklamoidun tuotteen, palautuskulut ovat ilmaiset.

Milloin reklamaation voi tehdä?

  • Tuotteessa havaitaan käyttöä haittaavaa vikaa ennen käyttöönottoa
  • Tuote on rikki valmiiksi
  • Tuote on vioittunut kuljetuksessa

Milloin reklamaatiota ei voi tehdä?

  • Kun tuote on vioittunut vääränlaisesta hoidosta
  • Kun tuote on vioittunut ponin aiheuttamana (esim. loimi on päätynyt toisen ponin suuhun)


Asiakaspalvelu

Mikäli tilauksen teossa tai toimituksessa on ongelmia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Ponionni@ponionni.fi